MUSICEYES & EDGE

A FEW THINGS ABOUT SAM LACHOW

MUSICEYES & EDGE
A FEW THINGS ABOUT SAM LACHOW
samsnapchat.jpg

IMG_6704IMG_6740Sam Lachow is a complete artist. From making his own beats, directing his own videos, and even bringing the young Seattle movement together, this kid has been hustling since day one. I was lucky enough to be introduced to Sam’s music through one of the old Shankbone members (look up Shankbone ‘Blaow’ to see how much Sam has progressed, but you can still see the energy and creativity shining through young Sam), Ryan Rotoro, whom I met in Hawaii while I was in college. I’ve watched Sam steadily grind and push out quality music for about 6 years now. To finally meet him and see him rock a live show (with special guest, Sol) was quite surreal.Everything has come full circle, and there is nothing stopping this young man from getting what he wants. With close ties to Raz Simone (another Seattle artist with a distinct and moving sound) and even garnering a shoutout from world-famous Macklemore about his Huckleberry album, Sam’s sound extends to people of all types. I had the chance to catch up with him early on the Watch Yo Mouth tour at the Roseland (the Portland show was presented by Chapters Alumni) and discuss things to get the fans closer to Sam. No question was too random, and any fans going to any of the tour stops might benefit on what to bring to the show/ what not to do/ and more.Photos & Interview by Tiki Cofersam1Q: Who are your favorite artists, from musicians to cinema, no limits.A: I love Andre 3000, I think he’s amazing. I love Pharell. I’ve been watching a bunch of Tom Hardy movies, he’s my favorite actor. Al Pacino, I’m into actors, I like actors.sam6Q: You mention all types of alcohol in your songs from cheap vod to whiskey to beer, but do you have any recent favorites?A: I like my Guinness a lot, I’ve been into Guinness lately. Whiskey. When a fan comes up to me with Hennesy or something, that’s when I’ll drink with you. But I’m not very picky, they can come up to me with any booze after the show and I’ll drink with them. Last night (in Eugene, OR) I was drinking microbrews, and some disgusting peach vodka, but it was fun times. I drink a little too much, but I’m working on it.Q: What are your favorite meals or munchies?A: I gotta rep Li’l Woody’s Burgers in Seattle, check it out. I really like artichoke, like a good artichoke, dip it in some mayonnaise, oooh! I like my spaghetti, my euros/guyros/gyros whatever. I really like vegetables, I’m a vegetable guy. Asparagus, zuchinns (zucchinis). I take a lot of nutrition tips from Raz Simone, who’s almost a vegetarian. I kind of don’t really eat pork these days, but I need meat. Pause. Never said pause in an interview before haha.samsnapchatQ: As a videographer/cinematographer, what are your favorite movies of all time?A: ‘Dog Day Afternoon’, Al Pacino bank robbery movie, so good. ‘Sandlot’ will always be a classic to me, I’ll watch that anytime. I loved “Whiplash”, that was great. Saw a horror movie two nights ago called, ‘It Follows’, it’s about a zombie STD. It’s creepy, good stuff.Q: Any songs that you just listened to?A: Today we listened to Warren Zevon. We only have a tape player in the car so we went to a record store and got a bunch of cassette tapes. Warren Zevon has a song, I don’t remember the name of it but it goes, ‘I love when she says YEWP YEWP!’ (If anyone could name the song, props). We listened to some D’angelo, his old shit. I hear his new shit is good. I gotta listen to more new music.Q: What are some things that you look for in girls?A: I’m not that picky about looks. I mean they gotta be pretty girls, but you know. I’m not a big girl/skinny girl kinda guy. It kinda depends on the girl. I like girls that make their own money, independent women what’s up. I like every race of girls equally. I like every hair color equally. I like smart girls, dumb girls, I don’t give a shit. But they gotta be cool. I just love women so much, all different types.Q: As a wordsmith and someone who studies every syllable, are there any favorite words or phrases that stand out to you?A: I like the word spatula even though it’s an ugly word. Megalopolis is a good one. I like a lot of sayings, I always try to have a new saying. ‘Hence the name’ I’ve been saying a bunch. It don’t have to make sense, you know? You could be like, ‘I’m flippin’ my eggs, hence the name, spatula’.Q: Pet peeves. What pisses you off?A: I have so many pet peeves. I like arguing with people about how annoying they are and shit. But my most recent one on tour is when people get their food boxed up, makes the whole car smell like whatever we all just ate so I’m already sick of that food. It always ends up spilling somehow and it’s gross, that’s a big one. My homie Raz always boxes his food up. Picky eaters kind of piss me off, it’s like c’mon just eat it. They’re lucky enough to have food, you should eat it all. I don’t like when dudes call other dudes ‘Buddy’. Like hey ‘buuud’, hey ‘buuuddy’.Q: What are the best venues for you to play?A: I played this venue (The Roseland Theatre, Portland) before, I really like it a lot. I like small weird venues. The smaller the better for me. I’ve sold out a lot of shows in Seattle that were over 1,000 people, but I have the most fun when we sell out shows with 300 max. Because it just feels so intimate and crazy. I like that shit. I don’t know why artists don’t go on a tiny show tour; I think that’d be tight. They won’t make half as much money, but that’s not what it’s all about. I really like Neumos in Seattle, Showbox in Seattle. Smaller and funkier is better. The Gorge was amazing, I don’t think of that as a venue so much as a beautiful festival. The Gorge is incredible, probably the best. Sasquatch is so fun.Q: Do you have any artists you want to collaborate with as of right now? (producers, rappers, etc…)A: I’m sorry I don’t have a good answer for that. Because it just depends on how it comes about, and the song. You’ll never really know who you’ll collaborate well with. The best shit always comes naturally. Some people I love their music but we ended up not collabin’ that well.Q: What are some of the main goals before the end of the year?A: My main goal is to put out another album. I’ve been slacking on music videos, I haven’t been as into it, and I want to get back into it. I want to get better at the keyboard, maybe take some lessons or practice on my own. I want to play more drums, I miss playing the drums. I want to have fun with my friends.sam&sol1Q: Is there anything you can't tour without?A: There’s this specific kind of face lotion that I love, gets the crust out of my eyes. It’s really a beautiful thing. I need a bunch of boxers, good ol’ pair of sweats, some good ol’ nikes that you can run and do shit in. They’re your ‘pre-show’ shoes. And good food. I’m constantly thinking about my next meal. I love good food.Q: Lastly, do you have anything to say to the youth?A: It’s hard to think of ones that aren’t cliché like, ‘do what you love’. But to the young people, if you’re in high school or whatever, make sure that you take whatever you’re passionate about and try to incorporate it in school somehow. I didn’t do that as much, I was constantly making albums and music with my friends instead of doing homework. I was working, I wasn’t lazy, I was always doing shit, but it made school kind of a struggle for me. Don’t take anything too seriously yet, because you never know what’s gonna happen tomorrow. Especially when you’re young shit doesn’t really matter. Just focus on yourself, don’t focus on the people around you. Unless they’re cool people haha. That’s all I got.